British Council i lokalna ministarstva obrazovanja, uz finansiranje britanske vlade, održali su drugo online takmičenje u programiranju za osnovne škole. Stručni žiri je odabrao 7 najboljih radova od svih prijavljenih, nakon čega je održana finalna video konferencija. 

Pobjednički projekat zove se „Brinemo o sebi i drugima“ a kreirali su ga učenici Ishak Rahimić i Norah Marić, pod mentorstvom nastavnica Belme Selimotić i Elvise Boškailo. Pobjednici, vidno uzbuđeni, nakon takmičenja rekli su da im je iznimno drago da su pobijedili, i da se nadaju da će njihov projekat pomoći njihovoj školi, ali i široj zajednici.
Drugo mjesto osvojila je škola OŠ „Suljo Čilić“ iz Jablanice, a treće OŠ "Bijelo Polje" iz Mostara.

Više o pobjedničkim projektima i kako je došlo do istih pročitajte ispod:

IV osnovna škola, Mostar - prvo mjesto "Brinemo o sebi i drugima"

Projekat se zasniva na aktuelnoj epidemiološkoj problematici te kreativnom izazovu pronalaska mogućeg rješenja primjenom micro:bit-a s ciljem poboljšanja higijensko-epidemioloških uslova u sredini u kojoj se odvija nastavni proces, ali i u bližoj zajednici. Potencijalni korisnici projekta su učenici razredne nastave (od 1. do 5. razreda), učenici predmetne nastave (od 6. do 9. razreda) te nastavno osoblje, menadžment škole i stručna služba, tehničko osoblje škole i ostali. Ideja projekta je da se utiče na epidemiološku svijest, zdravstvene i higijenske navike pojedinaca u zajednici i da se osvijesti važnost upotrebe dezinfekcijskih sredstva, posebno u ovom periodu. 

Šta projekat radi i kako?

Na svakom ulasku u školski objekat nalazi se dozer-aparat sa dezinfekcijskim sredstvom. Na aparat je instaliran i pročvršćem prototip projekta koji se sastoji od micro:bit-a sa programskim kodom koji izvodi prebrojavanje pritisaka te kada se pritisne na označeno mjesto, broj se povećava za jedan i pokazije na LED ekranu micro:bit-a.  

Micro:bit je iskorište kao pokazatelj, indikator broja korištenja dezinfekcijskih sredstava u određenom vremenskom periodu kako bi se utvrdila potrošnja i nabavka u vremenu pandemije. Micro:bit će se iskoristiti i kao pokazatelj osviještenosti zdravstevnih navika i zdravstvene odgovornosti osnovnoškolaca u zajednici. 

OŠ Suljo Čilić, Jablanica - drugo mjesto "Pametni semafor"

Svrha projekta jeste da smanjenje gužve u saobraćaju i zagađenje zraka u Jablanici. Ovaj projekat bi pomogao svim vozačima na relaciji Konjic-Mostar koji nekad čekaju po 15 minuta na semaforima u Jablanici. I ljudi i životinje udisat će makar malo manje zagađen zrak, pa će svi biti sretniji.  

Šta projekat radi i kako?

Sve smo snimili i dokumentovali. Razgovarali i zaključivali. Napravili maketu raskrsnice na kojoj smo postavili semafore printane na 3D printeru. U našem projektu 3 mikrobit-a koja su povezana radio vezom regulišu rad semafora dok Mbot roboti glume vozila i prikazuju svrhu našeg projekta i kako bi trebao funkcionisati. Dodatno smo postavili automatsku rasvjetu tj. mikro-bit koji na osnovu jačine svjetlosti pali i gasi rasvjetu. 

Promjena koja se postiže projektom je: Brži transport i saobraćaj na putu M-17. Manja stopa zagađenja zraka u Jablanici. Samim tim smanjuje se i globalno zagađenje, jer će vozila prije stići na svoje odredište. 

OŠ Bijelo Polje, Potoci Mostar - treće mjesto "SmartBox (Smart Mobile Classroom)"

Uključivanje novih tehnologija u nastavni proces kao pomoć u realizaciji nastave posebno u vanrednim okolnostima kao što je trenutno pandemija Covid 19. 
Nastavnici uz pomoć laptopa, projektora i pametne table prezentuju učenicima nastavne jedinke i uključuju ih u rad. Na ovaj način nastava se odvija na interaktivan način i na taj način učenici sagledavaju sadržaj iz drugih perspektiva jer su i sami uključeni u planiranje časa na kojem će se
koristiti SmartBox. 
SmartBox bi u budućnosti trebao uticati na kvalitet nastave u našoj školi, ali i u drugim školama u kojima se bude realizovao ovaj projekat. 

Šta projekat radi i kako?

Naš projekat SmartBox, olakšava nastavu u otežanim okolnostima posebno u vrijeme pandemije kad nije dozvoljena kabinetska nastava, tako da smo mi taj problem željeli riješiti pomoću jednog ovakvog SmartBoxa koji bi svaku učionicu pretvorio u pametnu učionicu gdje bi učenici na većini predmeta mogli iskoristiti uređaje koji se nalaze u ovom SmartBoxu.
Učenici sami trebaju smisliti kako da iskoriste uređaje koji su u sklopu SmartBoxa, dok je nastavnik neko ko usmjerava i koordinira rad učenika na času. Ovaj vid nastave se pokazao veoma efikasan i zanimljiv za učenike. 

Pomoću laptopa učenici mogu dodatno istraživati na Internetu o nastavnim jedinicama koje se obrađuju na nastavi, kao i izrađivati prezentacije, videa, referate i sl.
Koristeći fotoaparat učenici snimaju videosadržaje i fotografije koje će koristiti za školske projekte.  

Micro:bit – mini računar, koji se nalazi u sastavu SmartBox-a koristi se na časovima informatike, gdje se učenici upoznaju sa osnovnim funkcijama micro:bita i blokovskim programiranjem. 

Micro:bit se koristi na časovima tjelesnog i zdravstvenog odgoja gdje učenici uz pomoć nastavnika izrađuju pedometar. 

Micro:bit se koristi na časovima muzičkog vaspitanja gdje učenici komponuju muziku i slušaju uz pomoć micro:bita i zvučnika 

Micro:bit se koristi na časovima islamske vjeronauke gdje učenici izrađuju kompas kako bi mogli odrediti pravac Kabe i za slučajni odabir zadataka za ponavljanje gradiva.  

Micro:bit se koristi na časovima biologije gdje se izrađuje termometar kako bi se mogla regulisati temperatura u prostoriji gdje se nalaze biljke. 

U svom uvodnom obraćanju prisutnima, menadžerica projekta, Amila Karavdić rekla je: Za svaku je pohvalu entuzijazam i vrijedan rad naših učesnika danas, kao i svih učesnika programa Škole za 21. vijek tokom ovog vanrednog pandemijskog perioda. Zaista smo ponosni na sve nastavnike i učenike koji postižu sjajne rezultate u okviru našeg Programa. Oni uvode inovativne metode kritičkog razmišljanja, rješavanja problema i kodiranja uz pomoć micro:bit uređaja u svoje učionice i svakodnevni rad i time se učenici pripremaju za buduće obrazovanje, te tržište rada.“ Takođe se zahvalila na prisustvu članovima žirija Kenanu Zekiću, Aleksandru Mastiloviću i Matei Markić Vučić.

Takmičenju je  prisustvovao i britanski ambasador u Bosni i Hercegovini, Nj.E. Matthew Field, koji je i imao čast da proglasi pobjednike. Ambasador Field čestitao je pobjednicima, ali i svi učesnicima ovog takmičenja: „Radili ste timski. Uparili ste maštu sa znanjem i digitalnim vještinama. Prešli ste put koji prelaze svi inovatori i upotrijebili nove vještine da pretvorite svoje ideje u nešto novo i fascinantno. Istovremeno, odgovorili ste na neke od problema iz svog okruženja i učinili svoju okolinu malo boljim mjestom za život. Uvijek će svijetu biti potrebni ljudi koji znaju da riješe probleme i koji kritički razmišljaju.“