Pitanja su podijeljena u 3 grupe. IELTS, Payment i Visas/Documents/Travel.

1) IELTS

Prijava

Q: Kako da prijavim test?
A: 
Prijava se vrši isključivo putem naše web stranice. Imajte na umu da su u ponudi različiti datumi za test na papiru i test na računaru. Svi datumi su dostupni kada kliknete na “Rezervišite ovdje”, pored željenog formata testa

Q: Zašto ne vidim više datuma za polaganje IELTS Academic ili IELTS General Training testa?
A: 
Provjerite da li trenutno gledate datume samo za test na papiru. IELTS test na računaru se održava češće nego IELTS test na papiru, a datume možete provjeriti na ovoj stranici.

Q: Da li mi je potreban neki lični dokument za prijavu?
A: Da, prilikom registracije je neophodno da dodate skeniran ili fotografisan važeći lični dokument. Podaci koje navedete u prijavi treba da budu jednaki kao na tom ličnom dokumentu, a njega ćete ponijeti sa sobom na dan polaganja za potrebe identifikacije. Državljani Bosne i Hercegovine mogu koristiti ličnu kartu ili pasoš. Kandidati koji nisu državljani zemlje u kojoj se odvija test moraju koristiti pasoš.

Q: Kako da dodam lični dokument nakon završene prijave?
A: Ako ste se prijavili za test na računaru, neophodno je da se ulogujete na svoj nalog na portalu za kandidate, izaberete datum polaganja, pa kliknete na Test Taker karticu. Prikazaće se link “You need to upload identification document”,  na koji treba da kliknete i pratite upustva kako da dodate dokument. Ako ste se prijavili za test na papiru, pošaljite skeniran ili fotografisan dokument naexams@britishcouncil.ba.

Nakon prijave

Q: Kada ću dobiti raspored polaganja?
A: 
Ako ste se prijavili za IELTS na računaru, sami ste definisali svoj raspored i on Vam je poslat po završetku prijave. U slučaju da ste se prijavili za test na papiru, raspored će Vam biti poslan putem maila, sedam do deset dana prije datuma održavanja testa. 

Q: Kako da platim test?
A: Pogledajte odgovore na pitanja koja kandidati često postavljaju o plaćanju, u sekciji “Plaćanje”.

Q: Na koji način mogu da podijelim svoje rezultate sa nekom institucijom?
A: Tokom prijave možete navesti najviše pet institucija sa kojima želite da podijelite svoje rezultate čim oni budu objavljeni. Ako se željena institucija nalazi u bazi institucija koje imaju pristup sistemu za elektronsku provjeru rezultata IELTS testa, Vaši rezultati će sa njima biti podijeljeni na ovaj način. Ukoliko im nije omogućen ovakav pristup rezultatima, papirna kopija Vašeg certifikata će im biti poslana poštom, besplatno. Sve do datuma objavljivanja rezultata, ovim povodom nam se možete obratiti i putem maila. Zahtjevi za slanje kopija certifikata nakon objavljivanja rezultata podrazumijevaju naplaćivanje takse za ovu uslugu. Više o tome vidite u dijelu “Nakon testa”.

Na dan testa

Q: Kada treba da budem na lokaciji održavanja testa?
A: Registracija kandidata počinje otprilike 30 minuta prije najavljenog početka testa. Ne zaboravite da ponesete sa sobom lični dokument koji ste koristili prilikom registracije. Sretno!

Q: Želim da uložim žalbu u vezi sa održanim testom. Kako to da uradim?
A:
 Žao nam je što osjećate potrebu da uložite žalbu. Naše osoblje čini sve da na dan polaganja testa sve prođe u najboljem redu. Ako želite da uložite žalbu, to možete učiniti isključivo na dan održavanja testa, tako što ćete se obratiti našem osoblju.

Nakon testa

Q: Kada mogu da očekujem svoje rezultate?
A: 
Ukoliko ste polagali IELTS na računaru, rezultati će biti objavljeni na portalu za kandidate nakon tri do pet dana od datuma održavanja testa. Ako ste polagali IELTS na papiru, rezultati će biti objavljeni na portalu za kandidate nakon 13 dana. Dan nakon što rezultati budu objavljeni, certifikat  šalje poštom na adresu koju ste naveli tokom registracije.

Q: Želim da promijenim adresu na koju će mi stići certifikat. Kako?
A: 
Pošaljite nam informacije o novoj adresi naexams@britishcouncil.ba. Ovakva promena moguća je do dana kada se objave rezultati.

Q: Nisam zadovoljan/zadovoljna svojim rezultatima. Kako mogu da uložim žalbu?
A: 
Možete uložiti žalbu do četiri sedmice od datuma kada su rezultati objavljeni. Ovo je proces ponovnog pregledavanja Vaših odgovora, a imajte u vidu da ne postoji opcija uvida u odgovore koje ste dali. Neophodno je da popunite formular Enquiry on Results i uplatite taksu u iznosu od 160 BAM. Možete se opredijeliti za ponovno pregledavanje jednog ili više dijelova testa u okviru ove takse. Ishod ponovnog pregledavanja Vašeg testa će Vam biti poznat za jednu do tri sedmice. Ocjena može ostati ista ili se popraviti. Ukoliko se ocjena popravi, neophodno je da nam dostavite postojeći certifikat, a mi ćemo Vam izdati novi, sa izmijenjenom ocjenom. Taksa bi u tom slučaju bila refundirana kandidatu.

Q: Na koji način mogu da podijelim svoje rezultate sa nekom institucijom?
A: Savetujemo kandidatima da čuvaju certifikat koji je poslan direktno njima i pružaju ga samo na uvid, jer se kandidatima izdaje samo jedan certifikat nakon polaganja. Ako želite da na zvanični način podijelite rezultate sa nekom institucijom, pošaljite nam popunjen formular Additional Test Report Form. Tada ćemo provjeriti da li ta institucija ima elektronski pristup rezultatima IELTS testa i, ukoliko je to slučaj, podijeliti Vaše rezultate sa njima na ovaj način, besplatno. Ukoliko institucija nema elektronski pristup rezultatima, možemo izdati fizičku kopiju certifikata i poslati poštom (10 BAM po kopiji).

Q: Polagao/Polagala sam IELTS prije više od dvije godine. Kako mogu da dobijem certifikat?
A: IELTS certifikati važe dvije godine od datuma polaganja testa. Nakon isteka ovog roka nije moguće izdavati bilo kakve potvrde u vezi sa testom koji ste polagali.

Q: Kako da provjerim zašto mi certifikat još uvijek nije stigao?
A: Kontaktirajte nas kako bismo Vam proslijedili podatke o pošiljci. Ukoliko se certifikat u međuvremenu vrati na našu adresu, mi ćemo Vas kontaktirati.

2) PLAĆANJE

Q: Kako da platim za IELTS test na računaru?
A: Plaćanje možete izvršiti putem portala za kandidate, u roku od tri dana od datuma prijave.

Q: Kako da platim za IELTS test na papiru?
A: 
Plaćanje možete izvršiti putem portala za kandidate, u roku od pet radnih dana od datuma prijave.

Q: Šta će se desiti ukoliko ne izvršim plaćanje u zadatom roku?
A:
 Sve neizmirene prijave bit će obrisane iz sistema, nakon što istekne rok za plaćanje.

Q: Kako da dobijem potvrdu o plaćanju?
A: Ako ste uplatu izvršili putem kartice, na Vašu mail adresu je već poslan automatski mail koji to potvrđuje. Ukoliko ste platili putem fakture koju smo Vam izdali, potvrdu ćete dobiti putem maila, kada uplata bude vidljiva na računu British Council-a.

Q: Mogu li da platim preko ebanking sistema?
A:
 Ne. Pogledajte više o plaćanju putem fakture u dijelu “Plaćanje putem fakture”.

Q: Imam problem sa online uplatom. Šta da uradim?
A: 
Pokušajte da obrišete keš memoriju, pa da pokušate ponovo. Imajte u vidu da su dozvoljena samo tri pokušaja online plaćanja. Ako naiđete na isti problem pri drugom pokušaju, napravite sliku greške i pošaljite je na exams@britishcouncil.ba.

3) VIZE, DOKUMENTI, TRANZIT

Q: Potrebna mi je pomoć u vezi sa vizom/dokumentima/letom za Ujedinjeno Kraljevstvo.
A: British Council je međunarodna organizacija za kulturne odnose i obrazovanje iz Ujedinjenog Kraljevstva. Naše aktivnosti usmjerene su na oblasti umjetnosti i kulture, engleskog jezika, obrazovanja i civilnog društva. Iz tog razloga Vam ne možemo pomoći sa pitanjima u vezi sa vizama, dobijanjem i produžavanjem zvaničnih dokumenata ili savjetima u vezi sa tranzitom u okviru ili preko Ujedinjenog Kraljevstva. Predlažemo da kontaktirate ambasadu ovim povodom (+387 33 282 200) ili da posetite neki od ovih sajtova: TLScontact, GOV.uk.