Tokom trogodišnjeg regionalnog programa Škole za 21. vijek, koji sprovodi British Council, blizu milion učenika uzrasta od 10 do 15 godina širom Zapadnog Balkana steklo je i unapredilo vještine kritičkog mišljenja, rješavanja problema i programiranja, uz pomoć 18.000 obučenih nastavnika/ca i 4.000 direktora/ica.
U cilju povećanja digitalne pismenosti i pripreme učenika/ca za profesije budućnosti, više od 100.000 micro:bit uređaja donirano je školama širom Zapadnog Balkana kako bi im se pružila prilika da ovladaju novim vještinama i tehnikama u nastavi. S obzirom na to da se tehnike i vještine kritičkog mišljenja i rješavanja problema – baš kao i donirani uređaji – mogu primijeniti u bilo kom nastavnom predmetu, a ne samo na časovima informaciono-komunikacione tehnologije (ICT), u gotovo polovini škola obuhvaćenih ovim programom osnovano je više od 2.000 Klubova za kodiranje. U ovim klubovima, učenici/e se podstiču da osmišljavaju kreativne i inovativne projekte koristeći micro:bitove, pri čemu su čak polovina učenika u ovim klubovima – djevojčice.
Inspirisan pozitivnim povratnim informacijama koje pokazuju snažne efekte programa na djecu koja potiču iz različitih grupa, British Council je pokrenuo istraživanje o uticaju programa širom regiona.
Istraživanje je pokazalo da je inkluzivna karakteristika trogodišnjeg programa Škole za 21. vijek doprinijela značajnom poboljšanju analitičkih vještina, kritičkog mišljenja i vještina programiranja kod ugrožene djece, a posebno među djevojčicama koje potiču iz porodica koje se nalaze u nepovoljnom socijalno-ekonomskom položaju, bez prethodnog poznavanja korišćenja digitalnih tehnologija.
Program je doprinio povećanju motivacije za obrazovanje i pohađanje škole, posebno kod djece sa poteškoćama u učenju i djece iz veoma ugroženih zajednica čija je motivisanost ranije bila narušena zbog osjećaja isključenosti, nesigurnosti i nejednakosti.
'Djeca su tokom zajedničkih projekata razvijala socijalnu osjetljivost i empatiju prema svojim vršnjacima sa smetnjama u razvoju, što je dodatno uticalo na njihovo dalje učešće u inicijativama podrške vršnjacima iz ugroženih grupa. Sticanje novih vještina i osjećanje znatnog napretka i uspjeha doprinijelo je da djeca steknu veću motivaciju za učenje, što je takođe dovelo do njihovog povećanog samopoštovanja'.