Smiling man and woman looking at computer tablet

Naš partner u programu Media for All, Thomson Foundation, sarađuje s 55 medija na Zapadnom Balkanu na prenošenju njihovih poslovnih ideja u planove poslovanja kroz intenzivno mentorstvo, online alate i podršku. 

Tokom proteklih šest mjeseci, mediji su intenzivno radili sa svojim mentorima, završili kurseve e-učenja i razvili nove proizvode uključujući podkaste, robu široke potrošnje, TV dokumentarce i unaprijedili svoje veb-sajtove. 

Jedna od oblasti u fokusu za nekoliko medija podrazumijevala je kreiranje sadržaja koji doprinosi povezivanju sa njihovom građanima kako u zemlji tako i u inostranstvu.

  • Nekoliko medija proizvodi sadržaj na različitim jezicima u cilju povezivanja sa manjinskim zajednicama.
  • Istraživanje koje je provela Thomson Foundation o albanskoj dijaspori pomaže medijima koji učestvuju u programu Media for All da razviju sadržaj koji će zainteresovati njihove publike koje žive širom svijeta, ali su i dalje zainteresovane za vijesti iz svoje domovine. 
  • Kreiranje multimedijalnog sadržaja i dostupnost takvog sadržaja putem pretplate za privlačenje šireg raspona publike.
  • Povezivanje sa lokalnim zajednicama u cilju razumijevanja njihovih interesovanja i potreba i razvoja različitih formata uključujući podkaste i video zapise kako bi se doprlo do novih publika 

British Council u saradnji sa Balkanskom mrežom istražnog novinarstva (BIRN), Thomson Foundation i INTRAC realizuje program Media for All koji finansira Vlada Velike Britanije.

Više o aktivnostima dobitnika naših grantova u okviru programa Media for All možete saznati u nastavku ili posjetite veb-sajt Journalift kako biste saznali više o našem radu u regiji. 

Albanija

Istraživanje pokazuje da je albanska dijaspora voljna podržati medije u Albaniji

U okviru programa Media for All, Thomson Foundation provela je istraživanje o tome na koje načine pripadnici albanske dijaspore ostaju povezani sa svojom domovinom putem medija. Ovi podaci pomažu medijima da planiraju aktivnosti i povežu se sa dijasporom. 

Istraživanje koje je uradio Centar za razvoj nauke i inovacija (SCiDEV) iz Tirane, obuhvaćalo je dubinske intervjue sa predstavnicima organizacija, udruženja i medija putem online ankete koja je obuhvaćala 500 predstavnika iz sedam zemalja- Australije, Sjedinjenih Američkih Država, Kanade, Italije, Njemačke, Grčke i Velike Britanije.

Nalazi pokazuju da je više od polovine ispitanika bilo voljno podržati lokalne nezavisne medije u Albaniji. Većina je također spremna pružiti nematerijalnu podršku kroz razmjenu znanja, umrežavanje i proizvodnju sadržaja. Članstvo i pretplata na vijesti su moguće opcije za uključivanje ispitanika koji su izjavili da žele pružiti podršku putem crowdfunding-a ili jednokratnih donacija. 

Bosna i Hercegovina

Diskriminacija.ba: uvodi nove formate i proširuje publiku

Diskriminacija.ba iz Sarajeva je online platforma koja izvještava o pitanjima koja se tiču ljudskih prava i jednakosti. Medij je dobitnik i granta za unapređenje poslovanja i alata za Aktivno izvještavanje građana (ECR). Kombinovanjem obuka i učenja u okviru oba granta, proizveli su seriju detaljnih i temeljno istraženih priča koje su imale veliki odjek kod njihove publike. 

U okviru granta za unapređenje poslovanja, formirali su tim spoljnih saradnika stručnih za grafički dizajn, video sadržaj i montažu kako bi mogli proizvoditi multimedijalne priloge. Sada je na portalu integrisan i bilten koji se objavljuje na mjesečnoj osnovi. 

Njihov krajnji cilj je da platformu transformišu u novinsku agenciju za civilno društvo u Bosni i Hercegovini, kroz pružanje multimedijalnog sadržaja o aktivnostima organizacija civilnog društva koje i mediji glavne struje (engl. mainstream) mogu koristiti.  

Kosovo

RTV Besa, medij iz Prizrena, povezuje se sa dvije manjinske zajednice u gradu kroz proizvodnju TV emisija na bosanskom i turskom jeziku. Namjera je da se i sjednice skupštine opštine prevode na maternje jezike ove dvije zajednice.

Tokom proteklih šest mjeseci, RTV Besa producirala je 36 emisija na bosanskom i 39 emisija na turskom jeziku. Bili su domaćini eminentnim predstavnicima turske i bosanske zajednice sa kojima su razgovarali o temama iz oblasti politike, kulture, umjetnosti, sporta, civilnog društva i biznisa. Pored toga, RTV Besa otvorila je naloge na Facebooku na oba pomenuta jezika, bosanskom i turskom, koji se svakodnevno ažuriraju. 

Pored uključivanja novih publika, RTV Besa povećava prihode od oglašavanja budući da nekoliko firmi sada oglašava svoje proizvode i usluge preko ovog medija. 

Crna Gora

TV Teuta značajno uvećava svoje publike preko digitalnih platformi  

Medij na albanskom jeziku, RTV Teuta iz Ulcinja, povezuje se sa većim brojem ljudi nego ikada od kad su razvili novi veb-sajt i aplikaciju uz podršku programa Media for All. 

Podaci iz prethodnih šest mjeseci, od početka projekta, ukazuju na povećanje broja pretplatnika na njihovom Youtube kanalu, tako da su sada u mogućnosti ostvariti prihode od video snimaka, a pored toga su povećali broj pratilaca na Facebooku za 50%. Broj pregleda naloga TV Teuta na Instagramu povećan je za nevjerovatnih 418%.   

U bliskoj saradnji sa svojim mentorima u okviru programa Media for All, TV Teuta sada svoje aktivnosti usmjerava na prenos događaja uživo (live streaming) i kreiranje sadržaja za svoj veb-sajt i kanale na društvenim mrežama. Također produciraju i dokumentarne filmove za dijasporu. Cilj im je kreirati moderan, bilingvalni portal kako bi se ljudi iz Crne Gore, bilo da se nalaze u zemlji ili negdje u svijetu, mogli informisati o lokalnim vijestima i stajalištima. 

Sjeverna Makedonija

TV Kiss i Menada: Ciljanje dijaspore putem emisija na zahtjev

Regionalni medij TV Kiss i Menada, iz grada Tetovo, planira snimiti ukupno 24 emisije, polovinu na makedonskom i polovinu na albanskom jeziku i ponuditi ih za kupovinu na zahtjev. Zajedno sa drugim medijima u Sjevernoj Makedoniji, medij radi sa Thomson Foundation u okviru programa Media for All na kreiranju sistema elektronskog plaćanja koji će im omogućiti da naplaćuju svoj sadržaj. 

U okviru svog plana poslovanja i u svrhu razvoja novih emisija, TV Kiss i Menada angažovala je novinara kome je albanski maternji jezik, kao i urednika za angažovanje publike koji sarađuje s albanskom zajednicom kako bi ih upoznao sa sadržajem emisija i mediju pružio savjete o oblastima interesovanja ove grupe. 

TV Globi: Dokumentarna serija usmjerena na makedonsku dijasporu

Regionalni medij TV Globi iz Gostivara producira seriju dokumentarnih emisija pod nazivom "DiaSpora" koja se bavi građanima koji su napustili zemlju i izazovima sa kojima se suočavaju u novim državama, ali i njihovim vezama sa rodnim gradom. 

Ukupno će biti snimljeno deset epizoda, a TV Globi je dobio visoke ocjene i pozitivne komentare od svoje publike za prvu epizodu posvećenu migrantima u Švajcarsku. 

Pored povezivanja sa širom dijasporom, medij planira ostvariti prihode od omogućavanja gledanja dokumentaraca putem medijskog streaming servisa. Oni će dobiti procenat od pretplate. Još jedna prednost koju je medij ostvario u radu sa mentorom na razvoju svojih poslovnih ideja ogleda se u tome da medij nije samo povećao svoju publiku, već je osigurao i dodatno oglašavanje i razvio dugoročne odnose. 

Srbija

Portal Magločistač povećao je svoju publiku za preko 50% uz podršku programa Media for All

Portal Magločistač, iz grada Subotice na sjeveru Srbije, samo tri mjeseca sarađuje sa timom programa Media for All. Kroz angažovanje dodatnih kadrova i upotrebu novih formata kao što su Priče na Instagramu, podkasti i video sadržaj, portal je već ostvario impresivne rezultate.

U ovom kratkom vremenskom periodu, već su ostvarili veliko povećanje od 55% u pogledu broja posjetilaca, proizveli su više sadržaja o lokalnim temama i promovisali ga na svojim nalozima na društvenim mrežama. Sad više od polovine sadržaja proizvode sami.

"Kada je riječ o proizvodnji lokalnih vesti, sve priče su originalne i sami ih proizvodimo. U to ne ubrajamo saopštenja za štampu koja lokalna samouprava redovno objavljuje ili promotivni sadržaj za različite lokalne događaje. Naša zajednica sve više predlaže teme koje smatraju temama od javnog interesa, a mi pratimo njihov glas", istakla je Mirana Dmitrović, glavna i odgovorna urednica Magločistača. 

Kroz razvoj partnerstava sa organizacijama civilnog društva, Portal Magločistač je zaradio 70% svog godišnjeg budžeta. Tim će nastaviti da radi na osiguravanju donacija od svojih čitalaca kroz kampanju za prikupljanje sredstava koju će organizovati u 2022. godini kako bi prikupili novac za kupovinu opreme za proizvodnju podkasta i sadržaja mobilnog novinarstva.