Prvi događaj iz kustoskog programa Toksične zemlje, „moglo bi biti otrovno“, predstavio je izložbu i susrete među vrstama koji će se održati na različitim lokacijama u Mostaru i na društvenim mrežama od marta do jula 2021. godine.

Toksične zemlje želi započeti kritičke rasprave i analizirati ljudsko uništavanje u širem smislu, istražujući efekte antropocena (trenutne geološke epohe u kojoj ljudi imaju dominantan utjecaj na okoliš), vojnih sukoba i prostorne tragove istih, ekologije, kozmologije, klimatskih promjena, zapadnih kolonijalnih praksi, ekstraktivnih industrija i ugroženih urbanih budućnosti. Toksične zemlje kao izvor istraživanja koristi toksične narative i destruktivne prakse pejzažnog sistema rijeke Neretve i grada Mostara.

Uz predstavljanje lokacija i umjetnika u okviru kustoskog programa Toksične zemlje, na događaju je govorio Boris Filipić na temu postojećih oblika toksične materijalnosti unutar urbanog i riječnog pejzaža. Kao odgovor na prikaz zagađenog i uništenog konteksta Mostara uzrokovanog ratom (1992-1996) i poslijeratnom destrukcijom, Louis Henderson je podijelio filmski kontekst i metode stvaranja njegovog filma ‘All That is Solid’. Hendersonov rad je antikolonijalan i kritičan prema mitu da nove tehnologije i njihova materija nemaju uticaja na fizički svijet. U razgovoru sa Borisom Filipićem i Louisom Hendersonom istražili smo fizički i digitalni aspekt antropocena te načine na koje oni stvaraju alarmantne prizore i otrovna stanja životnih staništa.

Bit će predstavljena i web stranica programa Toksične zemlje, koju su dizajnirali web dizajner Bojan Gagić i grafička dizajnerica Rafaela Dražić. Program Toksične zemlje, čija je kustosica Armina Pilav, spada u EKOLOGIJE BUDUĆNOSTI u okviru programa TU SMO: Pokretne slike umjetnika (WE ARE HERE: Artists’ Moving Image) koji su pokrenuli British Council Collection i LUX, a razvili Tendai John Mutambu, British Council i LUX. Na Zapadnom Balkanu, EKOLOGIJE BUDUĆNOSTI predstavljaju se kroz izložbe, projekcije i javne događaje na kojima rade kustosi iz regije.

Događaj se održao na Zoomu, a uživo se prenosio na Facebook stranici Radio Abraša Mostar, a zatim i kao podcast na webu radija: https://www.abrasradio.info/drugoimezaslobodu

Produkcija: Un-war Space Lab, Crvena - udruženje za kulturu i umjetnost - Sarajevo, Abraš Radio – Mostar

Gostujući govornici

Amila Lagumdžija, Direktorica za oblast umjetnosti za Zapadni Balkan, British Council - Tokom svoje desetogodišnje karijere na polju kulturnih odnosa, Amila je razvila i vodila programe koji su odgovarali potrebama i ojačala programsku praksu kod većine glavnih kulturnih institucija u regionu.

Boris Filipić, AbrašRadio, OKC Abrašević Mostar - Novinar, književnik, prevoditelj i politolog zainteresiran za post-humanističku filozofiju, perspektive kao i utjecaje antropocena na politiku, društvo i kulturu. Trenutno radi kao novinar i urednik AbrašRadia, radijski i digitalni časopis Omladinskog kulturnog centra Abrašević.

Louis Henderson - Filmski stvaralac koji trenutno pokušava pronaći nove načine rada s ljudima kako bi preispitao naše trenutno globalno stanje definirano rasnim kapitalizmom i uvijek prisutnom poviješću europskog kolonijalnog projekta. Metoda njegovog rada je arheološka.

 

Moderator

Armina Pilav, Un-war Space Lab/University of Sheffield, kustosica/producentica programa Toksične zemlje - Feministica, arhitektica, istraživačica i predavačica na Odjelu za pejzažnu arhitekturu Univerziteta u Sheffieldu. Njeno istraživanje, praksa i podučavanje presijeca i fokusira se na politiku ponovnog predstavljanja i reprodukcije fizičkog, posredovanog prostora, tjelesnih iskustava u ekstremnim uvjetima ratnog razaranja ili drugog katastrofalnog stanja. Armina koristi cross-media alate, psiho-prostornost i radikalnu opservaciju kako bi razotkrila ekologije transformacija rijeka, zemljišta i srodnih prirodnih oblika, arhitekture i društva.
Armina je osnivačica Un-war Space Lab i članica Udruženja za kulturu i umjetnost Crvena u Sarajevu.

Podijelite sadržaj