Mediji za mlade na Zapadnom Balkanu

Istraživanja konstantno pokazuju da skoro polovina mladih ljudi na Zapadnom Balkanu ne vjeruje nijednom mediju. Za informacije uglavnom koriste izvore na internetu, preferirajući platforme društvenih mreža i razmjenu s vršnjacima. Nekoliko vodećih medija pokriva teme od značaja za mladu populaciju, o mladima, ili koje su kreirali mladi.

Dati glas mladoj populaciji

Financijska nestabilnost, visoka stopa fluktuacije zaposlenih, nedostatak geografske raznolikosti, poteškoće u angažiranju publike i nedostatak menadžerske i novinarske stručnosti samo su neki od izazova s kojima se suočavaju mediji za mlade.

Usprkos ovim problemima, mediji za mlade kreiraju kvalitetan sadržaj, od značaja za populaciju mladih, i daju glas ovoj izuzetno nedovoljno zastupljenoj grupi.

Cilj programa „Media for All“ je povećanje kapaciteta medija za mlade da proizvode kvalitetne, relevantne, etički i rodno osjetljive sadržaje, povećanje interesa i angažiranja mladih ljudi s medijima na lokalnoj razini i potpora razvoju regionalnih mreža mladih u medijima. 

Prilagođenja obuka namijenjena medijima za mlade

U suradnji s Media Centrom Sarajevo razvili smo prilagođeni program instrumentalnog mentorstva namijenjen medijima za mlade na Zapadnom Balkanu. Tijekom tri mjeseca, od septembra do novembra 2021, mediji za mlade radit će s iskusnim medijskim ekspertima i eksperticama na raznim temama u sklopu njihove svakodnevne aktivnosti.

Pitali smo medije za mlade širom Zapadnog Balkana o obuci i podršci koja bi im bila najkorisnija i, na osnovu njihovih povratnih informacija, identificirali smo teme za instrumentalne mentorske aktivnosti.

Teme koje se obrađuju kroz instrumentalno mentorstvo: 

Prikupljanje donacija

Mediji za mlade će raditi sa svojim mentoricama i mentorima na razvoju strategija prikupljanja sredstava, identificiranju potencijalnih donatora i medijskih partnerstava i istraživanju poboljšanja u svom prodajnom i marketinškom pristupu u cilju generiranja većih prihoda i privlačenja veće publike.

Rodno osjetljive prakse

Podizanje svijesti o rodno osjetljivim praksama kako na radnom mjestu, tako i kroz sadržaj koji kreiraju, pomoći će medijima da ravnopravnije predstavljaju žene i daju glas seksualnim manjinama. Mapiranjem organizacija koje podržavaju LGBTIQ građane, mediji će možda moći da stvore partnerstva za preciznije izvještavanje o pitanjima i temama od interesa za ovu publiku.

Proizvodnja sadržaja fokusiranih na pitanja rodne ravnopravnosti

Mentori i mentorice će raditi s medijima na proizvodnji multimedijalnih sadržaja kojima se obuhvaćaju rodno-fokusirane teme (rodno zasnovano nasilje, prava i položaj seksualnih i rodnih manjina, politička, kulturna, društvena i ekonomska prava iz rodne perspektive u regiji itd.) 

Analitika

Ova linija mentorstva će ojačati kapacitete medija da razumiju alate za analizu podataka koji se koriste na internetu, poboljšaju metodologije razvoja publike i pomoći će im u identifikaciji potencijalnih partnera kako bi im dodatno pomogli u provođenju naprednijih istraživanja i korištenju analitike. 

Angažirano novinarstvo

Poznato i kao novinarstvo koje angažuje publiku, zasnovano je na hibridnom, međusobnom odnosu između zajednica i novinara/ki i redakcija. Mentori/ce će raditi s medijima kako bi poboljšali njihovo razumijevanje suvremenih pristupa angažiranom novinarstvu i pomogli im u kreiranju sadržaja u bliskoj suradnji s publikom.

Proizvodnja audio-vizualnih sadržaja

Mentori/ce će raditi s medijima na jačanju njihovih kapaciteta u proizvodnji audio-vizualnih sadržaja. Na osnovu prilagođenog pristupa, mentori/ce će se fokusirati na konkretne potrebe određenog medija, od osnovnih tehničkih principa proizvodnje i montaže, do naprednih metoda audiovizualnog izvještavanja.

Proizvodnja sadržaja na društvenim mrežama

Ova linija mentorstva pomoći će medijima u razvoju sadržaja namijenjenim društvenim medijima, s naglaskom na kratke i efikasne multimedijalne sadržaje, u cilju poboljšanja uključivanja i dopiranja do publike na društvenim mrežama.