Za mnoge nastavnike, imati nekoga ko posmatra njihova predavanje je obeshrabrujući proces. Ipak, opservacija može biti ključni dio unapređenja kvalitete nastave i učenja u sklopu stručnog obrazovanja. Chichester koledž u Velikoj Britaniji je redizajnirao sistem opservacije kako bi u njega uključili kulturu podučavanja, što je znatno poboljšalo nastavu za nastavnike i učenike.

Pročitajte više o programu koji je nacionalno priznat i nagrađen City and Guilds Beacon nagradom za profesionalni razvoj i Times Educational Supplement nagradom za najbolju incijativu u nastavi i učenju.

Chichester koledž je smatrao da je njihov stari proces opservacije bio neefikasan. Radije nego da prave male promjene, odlučili su da preduzmu veliki pomak i redizajniraju cijeli sistem. Koledž je napravio pet modula koje su sve opservacije trebale da ispune. Završetak svih modula je potreban za nastavnike da dobije ono što koledž naziva "licenca za opservaciju".

Pet modula:

  • Mijenjanje kulture: uvod u opservaciju nastave i učenje okvira, samoprocjene i akcionog planiranja
  • Opservacija i nastava: sakupljanje dokaza, pisanje izvještaja i moderacija
  • Donošenje ključnih odluka: pružanje povratne informacije bazirane na prikupljenim dokazima
  • Povratne informacije koriste model podučavanja: razvijanje vještina usmene razmjene informacija; pružanje podrške za nastavu kojoj je potrebno poboljšanje ili je neodgovarajuća
  • Postavljanje ciljeva i akciono planiranje.

Mi sada imamo jasno definirane smjernice i razumijevanje cijelog procesa od početnog obavještenje do ocjenjivanja.

– Micky Rendell, Micky Rendell, šef katedre za sport i javne službe

Pet modula je predstavljeno u sklopu okvira implementacije "kulture podučavanja" na čitavom koledžu, sa osobljem na svim nivoima ohrabrenim da daju povratne informacije o novim procesima. Fokus na dokazima je pomogao ulijevanju povjerenje nastavnicima pomoću uklanjanja nejasnoća u vezi sa proizvoljnim ili impresionistički presudama.

Učenici koji su dio izvršnog odbora su također završili obuku i pozvani su da posmatraju lekcije; ovaj postupak je poboljšao učeničko učešće i djelovao kao snažno iskustvo učenja. Nakon projekta 95 posto učenika je smatralo da je nastava dobra ili bolja; što je više od 86 posto na početku.

Program je nacionalno priznat. Nagrađen je City and Guilds Beacon nagradom za profesionalni razvoj i Times Educational Supplement nagradom za najbolju incijativu u nastavi i učenju. Ofted, regulatorno tijelo za obrazovanje u Velikoj Britaniji, također je prepoznalo rad, navodeći da je koledž imao "sistem opservacije nastave koji je zreo i efikasan."

Nastavnici smatraju da je novi sistem poboljšao nivo povjerenja i smanjio anksioznost vezanu za observacije nastave. Nastavnik koji radi u frizersko-kozmetičkoj školi je rekao: "Sada smo saznali da je opservacija zajedničko iskustvo iz kojeg svako nešto nauči. Posmatrači su prijateljski nastrojeni i odvajaju vrijeme za razgovor i saslušaju naše misli i osjećanja u vezi lekcije kojoj su prisustvovali ... Smatramo da je mnogo opuštenije nego što smo očekivali i nemamo razlog više zašto da budemo zabrinuti".

Ukoliko želite da pošaljete svoj komentar na ovaj članak, molimo vas da to uradite putem emaila na VEE@britishcouncil.org i pridružite se razgovoru. Ako želite da nam pošaljete svoj članak, ovdje saznajte kako.

Pročitajte više o profesionalnom razvoju:

Vanjski linkovi