21st CS webinars

Kao dio programa "Škole za 21. vijek" organizujemo seriju webinara koji će pomoći roditeljima da bolje razumiju vještine koje djeca usvajaju u našem programu, a nastavnicima/ama pružiti nove ideje o tome kako da ove vještine uspešno podstiču kod učenika/ca tokom rada od kuće. Tokom sedam sesija, koliko ćemo održati u maju i junu, govoritćemo o raznim temama - od toga zašto je važno da djeca kritički razmišljaju ili programiraju, do toga kako sprovoditi proces ocjenjivanja učenika/ca prilikom učenja na daljinu. Tu je i nezaobilazna tema bezbjednosti djece na internetu.

RASPORED WEBINARA

Datum

Vrijeme

Tema

Kome je namenjen

utorak 26. maj 2020.

17:00 do 17:45

Uvod u kritičko mišljenje, rješavanje problema i programiranje

Za roditelje

četvrtak 28. maj 2020.

18:30 do 19:30

Ocjenjivanje učenika/ca uz pomoć digitalnih alata

Za nastavnike/ce

utorak 02. juni 2020.

16:00 do 16:45

Upotreba micro:bit  uređaja u nastavi crnogorskog, srpskog, bosanskog i hrvatskog jezika i književnosti

Za profesore/ice razredne nastave, maternjeg jezika i stranih jezika

četvrtak, 4. juni 2020.

13:00 do 14:00

Kako organizovati rad Micro:bit klubova online

 Za nastavnike/ce

utorak 09. juni 2020.

16:00 do 16:45

Od ideje do realizacije: Kako osmisliti u nastavi primjenjiv micro:bit projekat

 Za nastavnike/ce i roditelje

četvrtak 11. juni 2020.

13:00 do 14:00

 Uloga programa "Škole za 21 vijek" u kreiranju inkluzivnog okruženja za učenje

Za nastavnike/ce

utorak 16. juni 2020.

13:00 do 13:45

 Bezbjedno na internetu

Za roditelje 

VIŠE DETALJA O WEBINARIMA

Uvod u kritičko mišljenje, rješavanje problema i programiranje

utorak 26. maj 2020., od 17:00 do 17:45
Online događaj za roditelje

SNIMAK WEBINARA POGLEDAJTE OVDJE

DODATNI MATERIJALI SA VEBINARA

Tokom vebinara postavljeno je dosta pitanja, ovom prilikom ističemo neka od njih. 

  1. Da li bismo mogli dobiti nekako ovu prezentaciju o tehnici šest šešira? Veoma je inspirativna. 
    Naš predavač Dragutin Ščekić poslao je link do YouTube video prezentacije, i možete ga naći ovdje
  2. Da li roditelji mogu prisustvovati i webinarima koji su namenjeni nastavnicima/ama?
    Možete, za svaki od webinara je prijava zasebna. 
  3. Kako se mogu u projekat uključiti učitelji koji nisu do sada prošli obuku?
    Ovdje možete preuzeti materijale koje smo razvili za obuku, kako nastavnika/ca tako i direktora/ica škola, i početi sa primjenom na svojim časovima. 

O PREZENTERIMA

Dragutin Šćekić ima više od 20 godina iskustva kao učitelj, trener za nastavnike i obrazovni konsultant. Trenutno radi kao direktor osnovne škole. Njegova glavna područja ekspertize su reforme nastavnog plana i programa, ključne kompetencije i informacione tehnologije u obrazovanju. Bio je angažovan na različitim inicijativama i projektima za reforme obrazovnih politika u Crnoj Gori, regionu Zapadnog Balkana i Evropi. Jedan je od vodećih trenera na programu "Škole za 21. vijek" British Council-a, gdje se posebno bavi obukom direktora škola. 

Anđela Nikčević je psihologinja, stručna saradnica, sa višegodišnjim iskustvom rada u školi. Autorica je i trenerica na brojnim programima stručnog usavršavanja nastavnika/ca, dizajnira i vodi obrazovne projekte i akcije namijenjene deci i mladima. Njena profesionalna interesovanja vezana su za kontinuirani profesionalni razvoj nastavnika/ca, građansko obrazovanje, aktivizam i ljudska prava. Anđela je promoterka obrazovanja za digitalno građanstvo VijećaEvrope i jedna od trenerica u okviru programa „Škole za 21 vijek“ British Council-a gde se bavi obukom nastavnika/ca. 

Ocjenjivanje učenika/ca uz pomoć digitalnih alata

četvrtak 28. maj 2020., od 18:30 do 19:30
Online događaj za nastavnike/ce

SNIMAK WEBINARA POGLEDAJTE OVDJE

Ovim webinarom želili smo da zajedno sa drugim nastavnicima/ama ukažemo na osnovne razlike vezane za metodiku rada uživo i metodiku rada učenja na daljinu, sa posebnim osvrtom na aktivnosti i zadatke za učenike/ce. Predložili smo nastavnicima/ama besplatne korisne online alate za realizaciju aktivnosti koje se ocjenjuju, kao i određene načine za ocjenjivanje radova poslatih u formatu slike. Razmijenili smo mišljenja o prednostima i manama učenja na daljinu, sa osvrtom na efekte njihove primjene i kvalitet nastavnog procesa. 

O PREZENTERIMA

Dušanka Duda Vujičić je profesorica razredne nastave i magistrica informatike iz Nikšića, sa višedecenijskim iskustvom u oblasti obrazovanja. Ona je nastavnica, savjetnica, Microsoft trenerica, vodeća učiteljica EU Code Week-a, ambasadorica svjetske matematičke organizacije International Youth Math Challenge, ambasadorica International Astronomy and Astrophysics Competition, članica menadžmenta Global Trainer Academy i predsjednica crnogorskog tima. Dušanka je autorica i trenerica u okviru 14 akreditovanih programa stručnog usavršavanja nastavnika/ca. Direktorica je Udruženja inovativnih nastavnika/ca „Zbornica Crne Gore“. Osmislila je i pokrenula više državnih i međunarodnih projekata, a dobila je i brojne nagrade, kako na državnom, regionalnom, tako i na svjetskom nivou, od kojih izdvaja Global Teacher Award 2019. Jedna je od trenerica na programu „Škole za 21 vijek“ British Council-a, gde se bavi obukom nastavnika/ca. 

Danijela Bokan je profesorica italijanskog jezika i književnosti. Magistrantica je na smjeru Obrazovna politika na Filozofskom fakultetu u Nikšiću. Nosilac je višeg zvanja, dobitnica dvije nagrade za nastavnike/ce -  Za odličan 5 (2018. I 2019.) i priznanja Najbolji nastavnik EX YU (2018). Od 2015.godine je autorica i predavačica na akreditovanim seminarima za profesionalni razvoj nastavnika/ca Zavoda za školstvo i Centra za stručno obrazovanje u Crnoj Gori. Članica je mreže Global Training Academy i master trenerica British Council-a u programu "Škole za 21. vijek" u okviru kojeg se takođe bavi obukom nastavnika/ca. Danijela je i potpredsjednica Udruženja nastavnika/ca italijanskog jezika. Trenutno je direktorica JU Gimnazija Cetinje.

Upotreba micro:bit uređaja u nastavi crnogorskog, srpskog, bosanskog i hrvatskog jezika i književnosti

utorak 02. juni 2020., od 16:00 do 16:45
Online događaj za profesore/ice razredne nastave, maternjeg jezika i stranih jezika

SNIMAK WEBINARA POGLEDAJTE OVDJE

Ovim webinarom želili smo da pokažemo da kroz korišćenje micro:bit uređaja i njegove Make Code platforme, lekcije postaju djeci mnogo zabavnije i bliže jer se odvijaju u njima poznatom online okruženju. Ovaj webinar pokazao je da ovakav pristup zaista funkcioniše u praksi i da je kodiranje sjajan način da svojim učenicima/ama predajete lekcije iz maternjeg jezika (ili nekog stranog jezika).

O PREZENTERIMA

Elza Numanović ima 12 godina radnog iskustva u oblasti obrazovanja i trenutno je zaposlena u OŠ „Risto Ratković” u Bijelom Polju kao profesorica razredne nastave. Elza je bila jedna od mentorki učenicima/ama koji su nagrađeni na Regionalnom takmičenju u programiranju koristeći micro:bit uređaj, a koje je održano u Beogradu 2018. godine. Dobitnica je nagrade iz Fonda za kvalitet i talente 2018. godine. Učesnica je brojnih obuka i seminara u oblasti obrazovanja, a takođe je i jedna je od trenerica na programu „Škole za 21 vijek“, gdje se bavi obukom nastavnika/ca.

Milena Kuč je profesorica crnogorskog-srpskog, bosanskog i hrvatskog jezika i književnosti sa 16 godina radnog iskustva i trenutno je zaposlena u OŠ „Risto Ratković” u Bijelom Polju. Unaprijeđena je u zvanje nastavnik mentor. Milena je bila jedna od mentorki učenicima/ama koji su nagrađeni na Regionalnom takmičenju u programiranju koristeći micro:bit  uređaj, a koje je održano u Beogradu 2018.godine. Dobitnica je nagrade iz Fonda za kvalitet i talente 2018. i 2019. godine. Kontinuirano prati inovacije u obrazovanju i profesionalno se usavršava. Jedna je od trenerica na programu „Škole za 21 vijek“ British Council-a gde se bavi obukom nastavnika/ca.  

Dragan Marković je trenutno na doktorskim akademskim studijama filologije na Filozofskom fakultetu u Nišu. Njegovo polje istraživanja je književnost starog Dubrovnika. Certificirani je trener Zavoda za školstvo Crne Gore i autor brojnih akreditovanih programa obuka za nastavnike/ce. Trener je na programu "Škole za 21. vijek" British Council-a, a radi kao ekspert i za brojne druge organizacije uključujući i Vijeće Evrope. Trenutno je stalno zaposlen u Osnovnoj školi "Kekec" u Sutomoru kao nastavnik crnogorskog-srpskog, bosanskog i hrvatskog jezika i književnosti.

Kako organizovati rad Micro:bit klubova online

četvrtak 04. jun 2020. - 13:00 do 14:00 
Online događaj za nastavnike/ce

SNIMAK WEBINARA POGLEDAJTE OVDJE

Nakon tri ciklusa obuka nastavnika/ca i direktora/ica u sklopu našeg programa "Škole za 21. vijek", veliki dio osnovnih škola na Zapadnom Balkanu već je dobio donaciju u vidu micro:bit  džepnih računara. U uslovima u kojim se nastava trenutno odvija, jako je važno da djeca i nastavnici/e ne gube kontinuitet u primjeni novostečenih vještina programiranja na ovim uređajima.

Cilj našeg webinara bio je da podijelimo iskustva sa nastavnicima/ama o tome kako mogu efikasno organizovati rad Micro:bit  klubova online uz upotrebu saradničkih alata Moodle platforme i Microsoft Office OneNote programa.

O PREZENTERKI

Dijana Milošević je zvanje nastavnice matematike stekla na Prirodno-matematičkom fakultetu u Beogradu, a trenutno radi kao pomoćnica direktora osnovne škole u Kotoru. Intenzivno radi na podsticanju upotrebe računarske tehnologije u nastavi i školska je ICT koordinatorica. Autorica je pobjedničkog rada „Sa druge strane planete“ na takmičenju Ministarstva prosvjete Crne Gore kao i projekta „Online multimedijalni plakati“. Već nekoliko godina osmišljava i sprovodi online programe stručnog usavršavanja nastavnika/ca Crne Gore putem Moodle platforme za učenje na daljinu. Predstavljala je Crnu Goru na Evropskom forumu inovativnih nastavnika u Lisabonu. Jedna je od trenerica u okviru programa „Škole za 21. vijek“ British Council-a, gdje se  bavi obukom direktora/ica i nastavnika/ca. 

Od ideje do realizacije: Kako osmisliti u nastavi primjenljiv micro:bit projekat

utorak 09. juni 2020., od 16:00 do 16:45
Onlline događaj za nastavnike/ce i roditelje

PRIJAVITE SE ZA WEBINAR OVDJE 

Ovim webinarom želimo da podržimo i ohrabrimo nastavnike/ce zainteresovane za podsticanje vještina kritičkog mišljenja i rješavanje problema uz pomoć micro:bit uređaja.

Predstavit ćemo proces osmišljavanja micro:bit projekta koji je nagrađen na nacionalnom i regionalnom nivou iz ugla učiteljice i nastavnice jezika, fokusirajući se, između ostalog, i na etape ciklusa rješavanja problema. Takođe, svoja iskustva u ovom participativnom procesu će podijeliti i učenici/e koji su bili dio pobjedničkog tima, te njihovi roditelji. 

O PREZENTERIMA

Elza Numanović ima 12 godina radnog iskustva u oblasti obrazovanja i trenutno je zaposlena u OŠ „Risto Ratković” u Bijelom Polju kao profesorica razredne nastave. Elza je bila jedna od mentorica učenicima/ama koji su nagrađeni na Regionalnom takmičenju u programiranju koristeći micro:bit uređaj a koje je održano u Beogradu 2018.godine. Dobitnica je nagrade iz Fonda za kvalitet i talente 2018. godine. Učesnica je brojnih obuka i seminara u oblasti obrazovanja, a takođe je i jedna je od trenerica na projektu „Škole za 21 vijek“, gdje se bavi obukom nastavnika/ca. 

Milena Kuč je profesorica crnogorskog-srpskog, bosanskog i hrvatskog jezika i književnosti sa 16 godina radnog iskustva i trenutno je zaposlena u OŠ „Risto Ratković” u Bijelom Polju. Unaprijeđena je u zvanje nastavnik mentor. Milena je bila jedna od mentorica učenicima/ama koji su nagrađeni na Regionalnom takmičenju u programiranju koristeći micro:bit uređaj a koje je održano u Beogradu 2018.godine. Dobitnica je nagrade iz Fonda za kvalitet i talente 2018. i 2019. godine. Kontinuirano prati inovacije u obrazovanju i profesionalno se usavršava. Jedna je od trenerica na projektu „Škole za 21 vijek“ British Council-a gdje se bavi obukom nastavnika/ca.

Uloga programa "Škole za 21 vijek" u kreiranju inkluzivnog okruženja za učenje

četvrtak 11. juni 2020., od 13:00 do 14:00
Online događaj za nastavnike/ce

PRIJAVITE SE ZA WEBINAR OVDE

U okviru šestog webinara dijelimo sa vama naše iskustvo i ideje o tome kako da iskoristite program „Škole za 21 vijek“ za kreiranje inkluzivnog okruženja u osnovnim školama. Govorit ćemo o inkluziji i predstaviti različite mogućnosti koje nam nude strategije za razvoj kritičkog mišljenja i rješavanja problema u stvaranju inkluzivnog okruženja za učenje. Takođe, webinar će imati vrlo praktičnu dimenziju zahvaljujući korištenju konkretnih problemskih situacija koje se tiču djece iz marginalizovanih grupa i učenika/ca sa emocionalnim, socijalnim i bihejvioranim poteškoćama, a u kojima ćemo zajedno dolaziti do rješenja.

O PREZENTERIMA

Dragan Marković je trenutno na doktorskim akademskim studijama filologije na Filozofskom fakultetu u Nišu. Njegovo polje istraživanja je književnost starog Dubrovnika. Certificirani je trener Zavoda za školstvo i autor brojnih akreditovanih programa obuka za nastavnike/ce. Trener je na programu „Škole za 21 vijek“ British Council-a, a radi kao ekspert i za brojne druge organizacije uključujući i Vijeće Evrope. Trenutno je stalno zaposlen u Osnovnoj školi "Kekec" u Sutomoru kao nastavnik crnogorskog-srpskog, bosanskog i hrvatskog jezika i književnosti.

Aleksandra Radoman Kovačević je od 2002. godine angažovana u oblasti treninga i razvoja kapaciteta ljudskih resursa, kao i upravljanja programima u obrazovanju. Školske 2007/2008 godine bila je mentorica na univerzitetskom kursu “Liderstvo i omladinski rad u zajednici’’ koji je nastao kao rezultat saradnje švedskog Univerziteta Jönköping i Filozofskog fakulteta u Nišiću. Proteklih godina angažovana je kao ključna ekspertica II u nacionalnom IPA II programu podržanom od strane EU Unaprijeđenje obrazovnih programa i usluga u cilju zadovoljavanja potreba marginalizovanih grupa i nacionalna konsultantica u programu Vijeća Evrope Podsticanje demokratske kulture u školama. Takođe, Aleksandra je autorica i trenerica akreditovanih programa od strane Zavoda za školstvo i Centra za stručno obrazovanje, kao i ko-autorica akreditovanog programa za zanimanje omladinski aktivista. Autorica je istraživanja "Liderske veštine nastavnika/ca i kvalitet nastavnog procesa", kao i nekoliko publikacija i izdanja kao što su "Upravljanje slučaja u službi sprječavanja napuštanja i odbijanja školovanja", "Pripremni vrtići za djecu Rome i Egipćane", "Mapiranje i analiza crnogorskih opština (projekat Sprečavanje ranih (prisilnih) brakova u okviru ranjivih grupa)", "Neformalno obrazovanje omadinskih aktivista" i druge. Dio je ekspertskog tima Centra za obuku i obrazovanje i jedna od trenerica za obuke nastavnika/ca u okviru programa „Škole za 21 vijek“ British Council-a.

Bezbjedno na internetu

utorak 16. juni 2020., od 13:00 do 13:45
Online događaj za roditelje

PRIJAVITE SE ZA WEBINAR OVDE

Činjenica je da djeca neselektivno prihvataju sadržaje sa internetu. Naš zadatak kao roditelja i nastavnika/ca je da primjenom strategija kritičkog mišljenja doprinesemo stvaranju analitičnog stava kod djece i mladih. Na ovom webinaru ćemo posvetiti pažnju postavljanju pitanja i kreiranju drugačije perspektive kod mladih. 

Tokom webinara, predstavit ćemo koncept kritičkog mišljanja i rješavanja problema, razgovarat ćemo o značaju razvoja kritičkog razmišljanja kod djece i mladih u odnosu na internet sadržaje, pričat ćemo i o strategijama kritičkog razmišljanja u svrhe razvoja analitičkog stava (postavljanje pitanja i drugačije perspektive), a na kraju ćemo predstaviti i studije slučaja.

O PREZENTERIMA

Sava Kovačević ima 15 godina iskustva u oblasti obrazovanja kao omladinski radnik, nastavnik, nastavnik viši savjetnik, profesor mentalne aritmetike i magistar moderne socijalne politike i socijalnog rada. Inspiriše ga nastava u kojoj koristi integrativni pristup koji korelira sa savremenim digalnim dostignućima. Osim međunarodnih i državnih projekata u oblasti obrazovanja, autor je publikacija i istraživačkih radova koji doprinose unaprjeđenju obrazovnog sistema a svoja iskustva predstavlja na konferencijama na nacionalnom i međunarodnom nivou. Koautor je 10 programa stručnog usavršavanja nastavnika/ca koji su akreditovani od strane Nacionalnog savjeta za obrazovanje u Crnoj Gori, Zavoda za školstvo i Ministarstva prosvete Crne Gore. Takođe, Sava je autor stručne kvalifikacije Omladinski aktivista i ispitivač Ispitnog centra. Nosilac je nekoliko lokalnih i državnih priznanja u oblasti obrazovanja i jedan je od trenera na projektu „Škole za 21 vijek“ British Council-a, gdje se bavi obukom nastavnika/ca. Suosnivač je Centra za obuku i obrazovanje, Asocijacije najboljih nastavnika bivše Jugoslavije i Globalne svjetske asocijacije trenera. 

Aleksandra Radoman Kovačević je od 2002. godine angažovana u oblasti treninga i razvoja kapaciteta ljudskih resursa, kao i upravljanja programima u obrazovanju. Školske 2007/2008 godine bila je mentorica na univerzitetskom kursu “Liderstvo i omladinski rad u zajednici’’ koji je nastao kao rezultat saradnje švedskog Univerziteta Jönköping i Filozofskog fakulteta u Nišiću. Proteklih godina angažovana je kao ključna eksperica II u nacionalnom IPA II programu podržanom od strane EU Unaprjeđenje obrazovnih programa i usluga u cilju zadovoljavanja potreba marginalizovanih grupa i nacionalna konsultantica u programu Vijeća Evrope Podsticanje demokratske kulture u školama. Takođe, Aleksandra je autorica i trenerica akreditovanih programa od strane Zavoda za školstvo i Centra za stručno obrazovanje, kao i ko-autorica akreditovanog programa za zanimanje omladinski aktivista. Autorica je istraživanja "Liderske vještine nastavnika/ca i kvalitet nastavnog procesa", kao i nekoliko publikacija i izdanja kao što su "Upravljanje slučaja u službi sprječavanja napuštanja i odbijanja školovanja", "Pripremni vrtići za djecu Rome i Egipćane", "Mapiranje i analiza crnogorskih opština (projekat Sprečavanje ranih (prisilnih) brakova u okviru ranjivih grupa)", "Neformalno obrazovanje omadinskih aktivista" i druge. Dio je ekspertskog tima Centra za obuku i obrazovanje i jedna od trenerica za obuke nastavnika/ca u okviru programa „Škole za 21 vijek“ British Council-a.